mgr Daria Matyja
Psycholożka i psychoedukatorka. Pracuje z nastolatkami indywidualnie w gabinecie oraz z grupami, prowadząc zajęcia warsztatowe i psychoedukacyjne, m.in. na temat sposobów radzenia sobie ze stresem, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, sposobów rozwiązywania sytuacji konfliktowych, współpracy oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie, z dużym zaciekawieniem, wyrozumiałością, empatią oraz cierpliwością.
Psycholożka, psychoedukatorka, socjoterapeutka w trakcie szkolenia w ramach Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Absolwentka studiów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała pracując w charakterze opiekunki w prywatnych żłobkach i przedszkolach w Poznaniu. W pracy z najmłodszymi szczególnie bliskie jest jej podejście Porozumienia Bez Przemocy (NVC), pedagogiki Jaspera Juula oraz pedagogiki Marii Montessori.
W kontakcie z dziećmi bardzo ważne jest dla niej budowanie atmosfery bezpieczeństwa, ciepła i zaufania. Praca z dziećmi i ich rodzicami przynosi jej dużo satysfakcji. Obecnie realizuje się zawodowo na stanowisku psycholog szkolnej w jednym z poznańskich liceów oraz bursie szkolnej. Towarzyszy nastolatkom w drodze do lepszego rozumienia samego siebie i otaczającego ich świata, który stawia przed nimi wiele wyzwań. Pracuje z nastolatkami indywidualnie w gabinecie oraz z grupami, prowadząc zajęcia warsztatowe i psychoedukacyjne, m.in. na temat sposobów radzenia sobie ze stresem, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, sposobów rozwiązywania sytuacji konfliktowych, współpracy oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych.
Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie, z dużym zaciekawieniem, wyrozumiałością, empatią oraz cierpliwością. Regularnie uczestniczy w różnego rodzaju kursach i szkoleniach, dotyczących obszarów pracy, którymi się zajmuje (m.in. poradnictwa psychologicznego, pracy z nastolatkiem dokonującym samouszkodzeń, pracy z młodzieżową grupą terapeutyczną, diagnozy problemów i form działania w przypadku uzależnienia od dopalaczy i narkotyków, pracy z uczniem w spektrum autyzmu w szkole ponadpodstawowej).