Zgrany Zespół
Jesteśmy ludźmi z pasją i misją
Zespół V-Med Clinic Poznań to wykwalifikowana kadra, która na bieżąco poszerza swoją wiedzę i bierze udział w szkoleniach, stale podnosząc swoje kwalifikacje. Jesteśmy ludźmi z pasją i misją, by pomagać i opiekować się zarówno najmłodszymi jak i dorosłymi pacjentami, stawiając na kompleksową opiekę całej rodziny.
Kadra wyspecjalizowanych profesjonalistów
Dyrektor ds medycznych V-Med Clinic – dr n. med. Piotr Poniewierski
Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Fizjoterapeuta specjalizujący się w diagnostyce i terapii zaburzeń rozwoju, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta czaszkowo- krzyżowy, terapeuta ręki, manager zakładu opieki leczniczej.
Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu integracji sensorycznej na Wyższej Uczelni Uni-Terra. Absolwent fizjoterapii UMP oraz studiów podyplomowych z zarządzania podmiotami leczniczymi WSB.
Jego obszarem zainteresowań jest szeroko pojęta medycyna pediatryczna z uwzględnieniem rehabilitacji zaburzeń neurorozwojowych ze spektrum autyzmu w oparciu o terapię sensoryczną.
Swoją pracę naukową poświęca osobą z zaburzeniami neurorozwojowymi ze spektrum autyzmu. Autor wielu publikacji oraz wystąpień konferencyjnych związanych z tematyką autyzmu. Na co dzień pracuje z osobami niepełnosprawnymi o szerokim spektrum złożoności choroby, wykorzystując swoje doświadczenie zdobyte nie tylko w Polsce, ale również za granicą.
mgr Anna Urbańska – neurologopedka
Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta SI, oligofrenopedagog. Ukończyła logopedie ze specjalnością z neurologopedii na Uniwersytecie Gdańskim i Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Podyplomowo studiowała oligofrenopedagogikę oraz pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Posiada uprawnienia do diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej wydane przez PSTIS.
Brała udział w licznych szkoleniach i kursach m.in.:
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt,
- Oddychanie,
- kurs masażu Shantala,
- Makaton I stopień,
- Diagnoza i terapia dysfagii neurogennej,
- Niemowlak u logopedy II Miobobo – krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne,
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego, Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym,
- Pomoc dziecku z rozszczepem wargi i/lub podniebienia we wczesnych miesiącach życia,
- Znaczenie diagnozy odruchowych reakcji oralnych u noworodków i niemowląt,
- Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt,
- Terapia miofunkcjonalna – terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy,
- MFT 9-99 sTars – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg A. Kittel,
- Elastyczny taiping w pediatrii podejście Esther de Ru,
- Miogopedia – terapia miofunkcjonalna podejście praktyczne,
- Terapia karmienia – praktyczne wskazówki,
- Szkolenie modułowe MFS,
- Afazja – terapia dzieci z zaburzeniami mowy,
- II stopniowe szkolenie behawioralne,
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego TRJ,
- Mutyzm wybiórczy u dzieci w wieku przedszkolnym,
- TUS Trening Umiejętności Społecznych i wiele innych.
W centrum prowadzi diagnozy i terapie neurologopedyczne i logopedyczne. Specjalizuje się w diagnozie, rehabilitacji niemowląt i małych dzieci. Doświadczenie w zawodzie zdobyła w placówkach medycznych i oświatowych takich jak szkoły, przedszkola, poradnie PPP, dom dziecka oraz w fundacjach.
mgr inż. Krystyna Fiedler – dietetyczka i psychodietetyczka dziecięca
Certyfikowana Specjalistka Przyjazna Dzieciom. Dyplomowana dietetyczka, absolwentka Poznańskiego Uniwersytetu Przyrodniczego, ze stałą praktyką zawodową od 2012 roku. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku Psychodietetyka na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Dietetyka i psychodietetyka to jej ogromne pasje i zajmują ważne miejsce w życiu. To również stała potrzeba nauki dlatego nieustannie poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach. Śledzi doniesienia naukowe i wartościowe publikacje.
Specjalizuje się w dietetyce pediatrycznej – rozszerzaniu diety niemowląt, żywieniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pracuje z dziećmi z trudnościami w karmieniu, z wybiórczością pokarmową i w okresie neofobii żywieniowej. Współpracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu. Prowadzi autorskie warsztaty o rozszerzaniu diety niemowląt „Dla brzuszka Maluszka”. Dodatkowo warsztaty dotyczące żywienia dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dla kobiet w okresie ciąży i laktacji. Współpracuje dziećmi, nastolatkami ale również z dorosłymi. Pomaga osobom borykającym się z rozmaitymi wyzwaniami żywieniowymi, chorobami i różnymi celami do osiągnięcia. Do pacjentów podchodzi z pełnym zaangażowaniem, wyrozumiałością i empatią. Swoją pracę i edukację pacjentów opiera na Evidence Based Medicine.
Jak sama mówi: „Do pacjentów podchodzę INDYWIDUALNIE – jedzenie ma znaczenie, a każdy jest wyjątkowy i ma różne potrzeby. Otwieram okno na różnorodny żywieniowy świat dla najmłodszych i ich rodziców. Bez stresu, w trosce o dziecięce potrzeby i możliwości. Aby posiłki były przygotowywane i zjadane wspólne z łatwością oraz przyjemnością. A prawidłowe nawyki żywieniowe i zdrowa relacja z jedzeniem pozostały na całe życie :)”
mgr Dominika Kaczmarek – psycholożka
psycholożka, psychoedukatorka, socjoterapeutka w trakcie certyfikacji w ramach Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii. Absolwentka studiów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W V Med Clinic Poznań zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i nastolatków, wspiera również ich rodziców w pokonywaniu wyzwań wychowawczych, a także realizuje się zawodowo na stanowisku psycholog szkolnej w jednej z poznańskich szkół średnich. Prowadzi zajęcia warsztatowe i psychoedukacyjne wzmacniające różnorodne kompetencje emocjonalne czy relacyjne. Szczególne miejsce w jej zawodowym życiu zajmują kobiety, które doświadczają macierzyństwa.
Dominika prowadzi poradnictwo oraz spotkania psychoedukacyjne dla rodziców. W gabinecie pracuje z różnymi pytaniami i wątpliwościami. Często dotyczą one nie tylko kompetencji wychowawczych, ale też rozumienia siebie i poszukiwania wsparcia czy rozwiązań ze strony rodziców. “Pracując z dziećmi, towarzyszę im w podróży w głąb siebie i świata. Poznajemy swoje emocje, swoje umiejętności, oswajamy to, co nieznane. Uczymy się, jak działać w tej często trudnej rzeczywistości. Sprawdzamy, testujemy, poznajemy, a wszystko w atmosferze ciepła, bezpieczeństwa i zabawy.”
W pracy z dziećmi stawia na ciepłą i bezpieczną relację terapeutyczną, która pomoże Małemu Podróżnikowi w budowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych. “Kształtowanie się tożsamości, konflikty ze sobą i z innymi, poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, kim ja tak naprawdę jestem. Czyli innymi słowy – burzliwy okres dorastania. W mojej pracy staram się wspomóc również nastolatków w drodze do odnalezienia siebie w otaczającym świecie.”
Dominika z dużą uważnością przygląda się również relacjom dzieci i nastolatków z rodzicami. “W pracy z rodzicami ważne jest dla mnie współdziałanie. Wspólnie poszukujemy drogi do własnych emocji. Wzmacniamy zasoby, które pozwolą rozwinąć kompetencje rodzicielskie i tworzyć satysfakcjonujące relacje rodzinne.”
Dominika prowadzi również konsultacje i spotkania psychoedukacyjne z zakresu rozwoju seksualnego. “Wszystkie obszary rozwoju, jak naczynia połączone, współdziałają i oddziałują na siebie. Dlatego tak ważne jest, aby z otwartością i czułością przyglądać się im w równym stopniu.”
Na pierwsze spotkanie zapraszamy jedynie rodziców lub opiekunów. Jeśli natomiast Twoja pociecha ukończyła już 12. rok życia – zapraszamy Was wspólnie już od pierwszego spotkania.
Mgr Anna Zdun – psycholożka
Magister psychologii specjalizujący się w pomocy oraz wsparciu psychologicznym. Ukończyła 5 letnie studia na Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie oraz Studia podyplomowe na kierunku Przygotowanie pedagogiczne. Nieustannie rozwija się poprzez realizowanie kursów i szkoleń dla psychologów. Ukończyła szkolenie z pomocy dla osób chorych na depresję oraz szkolenie z interwencji kryzysowej.
Jest osobą wysoce empatyczną, wrażliwą na potrzeby innych osób. W swojej pracy stara się jak najlepiej zrozumieć drugą osobę – jej potrzeby, oczekiwania oraz wykazywane trudności. Aktywnie słucha i zachęca do wspólnej rozmowy, ale nie zmusza i nie wymusza kontaktu. Ważne jest dla niej, aby podczas wspólnej pracy na spotkaniu określić istotę problemu oraz cele, do których wraz z pacjentem będzie dążyć. Równie istotne jest dla niej stworzenie bezpiecznej atmosfery wzajemnego zaufania. Pomaga osobom w różnych momentach życia, takich jak rozwód, kryzys egzystencjalny, doświadczanie lęku, smutku, straty, problemów w relacjach rodzinnych i partnerskich, czy też depresji. Do każdej osoby podchodzi indywidualnie, tak aby czuła się zrozumiana i zaopiekowana podczas sesji w gabinecie.
Pracuje jako psycholog w szkole podstawowej oraz w oddziałach przedszkolnych. Współpracuje zarówno z uczniami, jak i ich rodzicami, którzy zmagają się z różnymi problemami, które dotyczą m.in.: problemów wychowawczych, smutku, lęku separacyjnego, relacji, śmierci, samooceny, problemów alkoholowych w rodzinie i depresji. W każdym z tych przypadków podchodzi indywidualnie, jest wsparciem oraz wspólnie z rodzicami i uczniem szuka najlepszego rozwiązania. Współpracuje również z poradnia psychologiczno – pedagogiczną. Prowadzi również zajęcia grupowe i warsztaty dla dzieci i młodzieży.
W V-Med Clinic prowadzi: terapię indywidualną dla dorosłych, terapię online, terapię dla dzieci i młodzieży oraz konsultacje dla rodziców. Przyjmuje dzieci od wieku przedszkolnego – 3 r.ż.
mgr Małgorzata Moneta – fizjoterapeutka, terapeutka SI
Terapeutka Integracji Sensorycznej. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Głównym jej zainteresowaniem jest fizjoterapia pediatryczna. Prowadzi terapię dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzieży, a także instruktaż masażu Shantala dla rodziców.
Jako certyfikowany instruktor masażu Shantala przykłada dużą uwagę do istoty dotyku w życiu każdego człowieka – już od momentu narodzin. Terapeuta Integracji Sensorycznej I stopnia. Stale poszerza swoją wiedzę oraz podwyższa kwalifikacje, biorąc udział w licznych szkoleniach oraz konferencjach naukowych.
mgr Sylwia Dziamara – logopedka kliniczna, pedagożka specjalna, terapeutka miofunkcjonalna
Specjalizuje się w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Doświadczenie zdobywała w prywatnych ośrodkach terapii, placówkach oświatowych.
Współpracuje z dziećmi z wadami wymowy, zaburzeniami miofunkcjonalnymi, opóźnionym rozwojem mowy, afazją a także z pacjentami w trackie leczenia ortodontycznego.
W swojej pracy skupia się na holistycznym podejściu do pacjenta a także na budowaniu bezpiecznej i przyjaznej relacji. Obecnie nieustannie się rozwija i szkoli, by objąć swoich pacjentów jak najlepszą opieką.
mgr Daria Piaseczna – pedagożka specjalna, terapeutka pedagogiczna, terapeutka ręki
Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 8 lat wspiera dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w rozwoju, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, wadą słuchu, w spektrum autyzmu, z problemami z koncentracją uwagi, a także z trudnościami w nauce czytania, pisania oraz liczenia. Kluczowe dla niej jest nawiązywanie przyjaznych relacji z dziećmi, ponieważ jest to fundament terapii. Cały czas rozwija swoje umiejętności, aby oferowane przez nią zajęcia były dla dzieci interesujące, ale przede wszystkim jak najlepiej dopasowane do ich możliwości i potrzeb.
mgr Dagmara Kapitańczyk – fizjoterapeutka uroginekologiczna
Magister fizjoterapii, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Jej specjalizacją oraz pasją jest współpraca z kobietami z dysfunkcjami w obrębie miednicy, wspomaga też pacjentki na etapie planowania ciąży, w ciąży, przygotowując do porodu oraz pomaga w rewitalizacji poporodowej.
Ważna jest dla niej edukacja pacjentek, budowanie świadomości wokół ruchu i potencjału autoterapii. Swoją praktykę opiera na holistycznym podejściu, czerpiąc z różnego rodzaju technik.
Specjalizację uroginekologiczną wciąż rozwija poprzez udział w kursach specjalistycznych, np. terapia zaburzeń czynności dna miednicy (wg Rakowskiego).
Problemy, z którymi można się zgłaszać do Dagmary:
- terapia blizn (np. po cesarskim cięciu)
- bóle pleców w ciąży
- przygotowanie do porodu
- bolesne miesiączkowanie
Danuta Meller – terapeutka SI, pedagożka, terapeutka TUS
Zajęcia prowadzone przez Panią Danutę Meller:
- Muzyczne z elementami choreoterapii
- zajęcia z arteterapii, które połączone będą z bajkoterapią
- sensoplastyki
- terapię pedagogiczną rozwijającą wszystkie sfery rozwojowe dziecka dostosowane do jego potrzeb
- terapię ręki z ćwiczeniami grafomotoryki
- zajęcia ruchowe wykorzystaniem metody ruchu rozwijającego W. Sherborne.